keskiviikko 13. tammikuuta 2010

oikeastaan lähdin ostamaan vain juustohöylää..


ja kyllä sellaisenkin ostin, söpön vieläpä ja eurolla! Mutta sitten kierrätyskeskusesta löytyi kaikkea muutakin ihanaa joka lähti mukaan :) Puolustaudun kuitenkin että jos olisin ostanut kaupasta juustohöylän uutena olisi rahaa mennyt vähintään sama määrä ellei enemmänkin, kierrätys kannattaa!



Suloinen kukkarasia, tälläinen minulla olikin jo ennestään mutta nämä ovat niin kivoja ettei haittaa vaikka on useampi. Hinta 1e



Ihana lehmä ♥ Minä niin tykkään lehmistä, etenkin lapinlehmistä, oikeastaan kaikista suomalaisista (ja vähän ulkomaalaisistakin). Tämä oli niin symppis että oli ihan pakko ostaa se 1e oli hintaa



Tämä muki/kuppi näyttää ihan siltä että siitä pitää juoda vaaleaa glögiä, vaikka joulukin meni jo! Minun täytyy ehkä illalla lähteä katsomaan josko kaupasta vielä löytyisi glögipurkkeja :) Hintaa ihanuudella 0,4oe



Vihdoinkin sopiva purkki makaroneille! 0,30e



80cm toppahaalari teddyvuorella 0,20e. Tämä oli tosi mieluinen löytö kun olen kaipaillut Iljuskaiselle sopivankokoista ja söpöä toppahaalaria :)



Kauniin turkoosi villatakki Iljalle, Iljan tosin täytyy vielä kasvaa hieman :) 0,20e ja sitten tuo taustalla olevva teddykangas (pala hieman epätasaisesti leikattu mutta kangasta ehkä noin 150x100cm hintaa 0,50e



ja vielä ihanaa kapeavakoista samettia oleva hame itselle 0,20e


tiistai 12. tammikuuta 2010

astiakaappi


Ihan huvin vuoksi ajattelin laittaa kuvan astiakaapistani, minulle tulee niin hyvä mieli sen värikkyydestä :)

Nukketytön uudet vaatteet


Olen ostanut tämän nuken vielä kun asuin Rovaniemellä, se oli silloisella lempikirpparillani myynnissä 0,80e hintaan ja minun oli ihan pakko saada se vaikka silloin en vielä edes tiennyt odottavani ensimmäistä lastani. Nukella oli yllään jonkinlainen "kansallispuku" jonka housut olivat revenneet ja yleisime oli muutenkin nuhjuinen. Hintalappu oli isketty ressukan poskeen! Nukke on viettänyt kuitenkin elämäänsä tähän asti niissä vaatteissa sillä en ole oikein keksinyt mitä hänelle ompelisin ja nyt  sitten päädyin takkiin, hameeseen ja myssyyn :) Nuken vaatteiden ompeleminen oli hauskaa joten ehkä tyttö saa vielä lisää vaatteita jatkossa.




maanantai 11. tammikuuta 2010

joitain kirppuja uudelta ja vanhalta vuodelta

Söpöläis kassi, oli ihan pakko kun oli niin mun näköinen 2e


joustofrotee housut Iljalle 2,90e oli hintaa mut olivat ihan liian söpöt että olisin jättänyt ostamatta :D (sitä paitsi just tälläisistä meillä on pulaa kun tyyppi harjoittelee seisomista ja siks tykkään pitää ilman sukkia)


ihana pallomekko itselle 1e



Leijonatyyny 0,50e



Lehtikoteloita 0,20e/kpl kierrätyksestä, saa parereita järjestykseen :)



"Minun Aapiseni" -käyttämättömän näköinen kirja 0,40e







lauantai 9. tammikuuta 2010

virkattu vaippa


Tälläistä kokeilin Iialle. Virkattu vaippa langanjämistä omalla kaavalla ja neppari kiinnityksellä. Istuvuus oli ainakin hyvä ja vaippa on toiminut toistaiseksi oikein kivasti :)
Kuva on surkeaakin surkeampi kun kamera on pois pelistä ja puhelimen kameralla koitin sohia.

perjantai 8. tammikuuta 2010

vauvakirja

Syntymävuonnani 1986 Kauhavan säästöpankki täytti 110vuotta ja lahjoitti jokaiselle sinä vuonna syntyvälle kauhavalaiselle kummilahjana "kirja minusta" kansion. Selailin sitä tässä välipäivinä ja scannasin otteita kirjan kuvituksesta joka on mielestäni aika söpönen :) Poistin tuosta sukupuusta omat tietoni niin sitä voi sitten käyttää vaikka oman sukupuun tekemiseen.






sunnuntai 20. joulukuuta 2009

mummolan vintiltä aarteita ♥

Miehen mummolassa on aina ihana käydä. Sieltä löytyy vaikka mitä ihania aarteita joita voin napata meille turvaan sillä talo on kylmillään. Tänään oli aika kylmä päivä joten kovin kauaa emme pystyneet siellä olemaan, meinasin että olisin ottanut sieltä mukaani vanhoja Anttilan kuvastoja mutta eivätpä ne tietenkään nyt sitten sattuneet silmään kun niitä tarkoituksella yritin etsiä. Sen sijaan löytyi kyllä paljon muuta kivaa kuten nämä Finn Helen Kuutamoyö verhot, ovat kuin uudet. Mummi sanoi ettei hän ainakaan ole pessyt niitä kertaakaan. Otin vain nämä kaksi, yksi jäi vielä sinne kun se oli ikkunassa. Ehkä kesällä pyydän saada vaihtaa tilalle jonkun ei-niin-ihanan verhon jotta saan ikkunassa roikkuvan ompeluksiini.


Vanha leipälaatikko, on ottanut vähän siipeensä mutta pesun ja mahdollisesti vielä sisätilan uuden maalipinnan jälkeen pääsee taas käyttöön. Leipiä ei sinne enää voi laittaa mutta ompelutarvikkeita ja muita pikkujuttuja ajattelin sinne säilöä ♥


Isin vanha lanttinorsu tuli myös mukaan mummolan kaapista


Fabuja löytyi kolme kappaletta, koriin jäi odottamaan vielä ainakin talon osia, huonekaluja ja mahdollisesti lisää fabuja. Enempää en kuitenkaan pystynyt etsimään kun sormet olivat ihan kohmeessa.