lauantai 12. joulukuuta 2009

iian uusi vaippa



Pöllökangasta jäi haalariompelusta palanen joka riitti juuri ja juuri yhteen vaippaan kun laittoi sauman haaraan. Tykkään ihan hirmuisesti :)

perjantai 11. joulukuuta 2009

Kontti pääsi yllättämään


Yleensä en tykkää käydä edes spr:n kontissa koska siellä tavara on todella ylihinnoiteltua, ja heidän tapansa lajitella myyntiin menevät tuotteet on todella haaskaava. Paljon sellaista mikä varmasti kelpaisi vielä monelle, menee suoraan kaatopaikalle, vaikka kaatopaikan sijaan sen voisi myydä vielä eteenpäin kun hinta laitettaisiin vain sopivaksi.
Tänään kuitenkin löysin sieltä jotain ihan sopivaan hintaan, nimittäin tämä ihana vanha Tutta-Tuotteen frotee kylpytakki löytyi sieltä ♥ Hintaa oli 2,50 Koko on 130cm eli menee odottamaan että esikoinen vielä vähän kasvaa, kuitenkin koska tuo on retrokoko niin veikkaan että tämän voi ottaa käyttöön jo ensi talvena :)


torstai 10. joulukuuta 2009

pikkunorsu

Tänään en ole ehtinyt tehdä muita tontunhommia kuin tämän norsun joka on aiemmin esittelemiäni norsuja pienempi, vauvanorsu siis :)

keskiviikko 9. joulukuuta 2009

tontunhommia ja kirppislöytö itselle


Tein tänään taas vähän tontunhommia, paljoa en ehtinyt mutta sain sentään ommeltua nämä haalarit eräille sisaruksille. Pienemmän haalarin tein huhuusta, koko on noin 80cm ja kaavan otin yksistä 80cm potkareista.


Isommat haalarit 110cm ja kaavana käytin Tutan samankokoisia haalareita.


Tälläisen mekon löysin tänään itselle kirpparilta. Tykkään. Hintaa oli 2,5e

tiistai 8. joulukuuta 2009

Arvonnan voittaja ja paljon muuta :)



Olen puuhastellut tänään tontunhommia ja myös kuopukseni sai oman satupeiton pukinkonttiin. Tähän tuhostin kierrätyksestä löytyneen pupupehmokirjan.



Nämä mummot ovat aiheuttaneet minulle harmaita hiuksia jo kuukauden. Muutaman onnettomuuden, voimasanan, pesukoneessa käynnin (pikkupuurokäsi oli aika tarkka ja nopea, ei kannata ommella keittiönpöydällä koska siitä voi seurata muutakin kuin lankoja pipariin) jälkeen nämä ovat vihdoin valmiit. 



Pehmonorsut pukinkonttiin korkeutta kaveruksilla noin 25cm



askartelin vähän sisustustauluja kun kyllästyin vailla käyttökohdetta lojuviin tilkkuihin. Kaunista, helppoa ja hauskaa :)


Nikolai sai kotihupparin kissakuvioisesta trikooyöpaidasta, tämä on odottanut viimeistelyä pitkään kun mietin resorien väriä. Päädyin lopulta raidalliseen trikookankaaseen ja minusta siitä tuli kiva.


Ihanat lattiatyynyt kierrätyksestä yhteensä 0,4e


tämä oli myös kirrätyskeskuksesta 80cm suklaanruskea velourhuppari Iljalle kevääksi 0,20e


Kirpparilta tarttui mukaan Tutan froteepotkupuku tällä oli hintaa mutta toisaalta eihän se 2,9e nyt niin paljoa ole :)






pahoittelen arvonnan voittajan julkaisemisen viivästymistä, eilen meni vähän myöhään enkä ehtinyt koneelle :)

Tällä kertaa onnettaren suosiossa oli PupuTupuna
Onnea voittajalle, laitathan minulle vielä sähköpostiin osoitetta niin osaan postittaa palkinnon oikeaan osoitteeseen ♥

sunnuntai 6. joulukuuta 2009

Hyvää itsenäisyyspäivää ♥


Pala katoavaa suomalaisuutta

Katselukirjan uusi elämä ♥

Tälläinen projekti minulla on ollut pitkään mielessäni. Kirpparilta löytyi 0,10e tismalleen samanlainen Hiiru pehmokatselukirja kuin minulla on ollut joskus pienenä. Purin kirjan osiinsa ja sain osista söpöjä eläinkuvatilkkuja. Leikkasin vähän lisää samankokoisia tilkkuja ja ompelin kaikki yhteen, hyvä tuli ja tämä menee pukinkonttiin esikoiselle ♥




Tälläinen siitä tuli kokonaisuudessaan. Pahoittelen huonoa kuvaa..

Peitto on vähän suurempi kuin äitiyspakkauksen peitto.



Lisäksi huhuukankaan tilkuista syntyi pikkuisia tumppuja :)